برگزاری «کرسی تفسیر موضوعی قرآن کریم» در حرم امام‌رضا(ع) عزاداری هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در "حسینیه حرم" یادی از استاد کاظم مدیرشانه چی، چهره ماندگار علوم حدیث و استاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری آیین سنتی «اذن عزا» حضرت سیدالشهدا‌(ع) در حرم امام‌رضا(ع) + جزئیات آیینه‌ها، در عبادت یار | درباره هنر چهارصدساله آینه‌کاری در حرم امام‌رضا(ع) راز سجده مروری بر آموزه‌های امام رضا(ع) درباره عزای سیدالشهدا(ع) اجتماع بزرگ هیئت‌های عزادار حسینی در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ۶۰۰ کودک‌ونوجوان یتیم، میهمان آستان قدس رضوی شدند استقرار ۳۲ صندوق اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) یادی از فیلسوف، حاج ملاهادی سبزواری | در دیده اسرار همه خانه اوست تربیت مهدوی افق می‌خواهد راز عظمت ۲۵ ذی‌الحجه و نزول سوره «انسان» و آیه «هل اتی» فراخوان ثبت‌نام کاروان قرآنی اربعین آغاز شد پیکر مطهر سرباز شهید مرزبانی، در مشهد تشییع شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) همه آنچه باید درباره مباهله بدانیم | حقانیت جاوید اسلام اثرگذاری بانوان در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات روشن است
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

روزی رسان خداست

  • کد خبر: ۱۵۹۱۱۸
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
روزی رسان خداست
یک نفر با قرض دادن به دیگری گره از مشکلاتش باز می‌کند. یک نفر بی آنکه هیاهویی راه بیندازد و عالم و آدم را خبر کند به اندازه توانش به نیازمندان یک محله در حاشیه شهر کمک می‌کند...

عادت داشت لب پنجره خانه اش برای کبوتر‌ها نان ریز کند. کبوتر‌ها هم که انگار اهلی این پنجره از میان پنجره‌های آن خیابان بودند، حوالی ظهر که می‌شد سر و کله شا ن پیدا می‌شد و با سر و صدایی که به پا می‌کردند تا خودشان را لب پنجره جا بدهند و سهمشان را از خرده نان‌ها بردارند منظره‌ای تماشایی را رقم می‌زدند.

پرنده‌ها را که می‌دید می‌گفت: خدا را شکر. امروز هم روزی دادن به این پرنده‌ها سهم من شد. به اندازه توانش در چهارچوب یک پنجره واسطه رزق و روزی پرنده‌های همان حوالی شده بود. شبیه خیلی از آدم‌های دور و برمان که بی سر و صدا واسطه روزی رسانی به خلق خدا هستند. یک نفر دست کسی را می‌گیرد و برایش شغلی مهیا می‌کند. یک نفر سهم ناهار یک روزش را با نیازمندی سهیم می‌شود.

یک نفر با قرض دادن به دیگری گره از مشکلاتش باز می‌کند. یک نفر بی آنکه هیاهویی راه بیندازد و عالم و آدم را خبر کند به اندازه توانش به نیازمندان یک محله در حاشیه شهر کمک می‌کند... خدا واسطه‌های روزی رسانی اش را از میان خود ما که در شلوغی روزمرگی‌ها درگیریم انتخاب می‌کند و گاهی امتحانمان می‌کند! خدایی که هوای پرنده‌های آسمان را دارد و به سمت پنجره خانه کوچکی هدایتشان می‌کند محال است روزی بندگانش را به وقت و اندازه برایشان نفرستد. «وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا، و هیچ جنبنده‏ اى در زمین نیست مگر [اینکه]روزی اش بر عهده خداست.»
(فرازی از آیه ۶ سوره هود)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->